Ga ik wel of niet??? - Reisverslag uit Dinxperlo, Nederland van Ellen Scheffer - WaarBenJij.nu Ga ik wel of niet??? - Reisverslag uit Dinxperlo, Nederland van Ellen Scheffer - WaarBenJij.nu

Ga ik wel of niet???

Door: Ellen Scheffer

Blijf op de hoogte en volg Ellen

17 Oktober 2016 | Nederland, Dinxperlo

Hoi,

Ja! ik ga dan echt naar Curacao.

Vorig schooljaar konden we ervoor kiezen om een motivatiebrief te schrijven voor een buitenlandse stage. Dus ik meteen samen met veel andere studenten een brief geschreven, waarom ik graag naar Curacao wil. En dat is niet alleen vanwege het mooie weer en de witte stranden, maar ook om het onderwijs daar te verkennen.
Vlak voor de zomervakantie, kreeg ik een mail dat ik mocht gaan. Meteen een klasgenoot gebeld of hij ook ging. Hij besloot om toch in Nederland te blijven. Ja, ga je dan alleen of kies je ook voor het veilige Nederland.
Veel overleg gehad met mijn ouders en met een aantal vriendinnen.
Uiteindelijk toch besloten om te gaan!
Waarop mijn ouders ook hebben besloten om samen met hun vrienden op bezoek te komen. En heel misschien komt mijn vriend ook nog langs. Want ja mijn ouders en mijn vriend 2,5 maand niet zien wordt nog wel een dingetje.


Maar dan begint het pas. Veel regelen en veel documenten aanvragen.
Eerst maar eens de huisvesting en de vliegticket. Dan denk je al snel klaar te zijn, maar nee hoor. Paspoort aanvragen, VOG, Uitwonende Beurs, OV vergoeding, Subsidie formulier enz. Na die dingen allemaal geregeld te hebben, kwam de studie er nog bij. Veel gesprekken op school en vaak naar docenten gaan. Uiteindelijk ook daar verschillende afspraken mee kunnen maken, zodat ik toch de opleiding binnen 4 jaar kan halen.
Na de grote dingen geregeld te hebben blijven er nu nog een aantal kleine dingen over, zoals bankpas op wereldwijd zetten, inentingen, ov stopzetten en het laatste maar zeker niet onbelangrijk je koffer pakken.

Het aftellen is al zeker begonnen, nog 58 dagen en dan ga ik naar Curaçao!
Moet wel zeggen hoe dichterbij het komt, hoe zenuwachtiger ik word. Heb ik wel echt alles geregeld?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dinxperlo

Ellen

Buitenlandse stage op de PABO? Ja dat kan en ik ga het doen! Voor 2,5 maand naar Curaçao. Zonder klasgenoten die meegaan of zonder mijn ouders/familie. Het koude Nederland achter me laten en vertrekken uit het kleine vertrouwde Dinxperlo. Vanaf 14 december tot 26 februari zal ik op Curaçao zijn. Vooraf en tijdens mijn buitenlandse stage ga ik een blog bijhouden. Zo kan ik aan iedereen die het wil weten, laten weten wat ik allemaal beleef.

Actief sinds 11 Okt. 2016
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 9536

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 26 Februari 2017

Mijn eerste stage

Landen bezocht: