Tijd voor een nieuw reisverslag. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ellen Scheffer - WaarBenJij.nu Tijd voor een nieuw reisverslag. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ellen Scheffer - WaarBenJij.nu

Tijd voor een nieuw reisverslag.

Door: Ellen Scheffer

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 Januari 2017 | Curaçao, Willemstad

Even kijken wanneer ik mijn laaste reisverslag geschreven heb. Wow 15 januari. Snel tijd voor een nieuwe.

Leventje hier begint wel een beetje hetzelfde te worden. Drie dagen in de week stage en de andere dagen naar het strand.
Ondertussen wel afscheid genomen van leuke huisgenoten, die weer richting Nederland vlogen. Daarvoor even een goed avondje wezen stappen, wat erg gezellig was.

Verder nog pech gehad met mijn huurauto. Nadat ik de huur heb betaald, bij mijn autobedrijf wil ik terug rijden. Maar omdat het aan de ring ligt kon ik niet zomaar de weg terug pakken. Ik neem een afslag om te keren en rij vervolgens door een kuil heen. Die hier trouwens erg veel te vinden zijn. Meestal weet ik ze nog te ontwijken maar dit keer lukte het niet. Rij verder, maar merk als na een paar tel dat er iets mis is. Auto aan de kant en ja hoor een lekke band. Wegenwacht kwam er al snel aan. Waardoor mijn reactie eerste instantie was 'Ik heb jullie niet gebeld'. Waarop hij zei dat hij mij al gezien had. Voor mij stond er ook een auto stil met een lekke band. De wegenwacht heeft alles geregeld en de reservewiel erop gelegd. Top service. Helaas moest ik toch echt zelf wel een nieuwe band gaan halen.
Kreeg wel van de wegenwacht en mijn huurder een adresje door waar ik een nieuwe band kon halen. Eenmaal aangekomen bij het bedrijf, zat het dicht. Sluitingstijd was 12,00 uur en ik was er net om 12.10 uur. Zo vervelend, maarja zit niks anders op dan naar huis rijden. Tegen half 2 terug gereden en in de winkel nieuwe band gekocht. Zo gaat mijn geld er wel doorheen hier :(
De vrijdag was een pechdagje.
Zaterdag even wat voor school gedaan en zondag lekker naar Mambo geweest.
Er kwam de vraag wie er reed, nou ik wil best rijden. Ik pak mijn auto sleutels en wil instappen. Zie ik dat er in mijn auto is ingebroken. . Kon er ook nog wel bij. Verder niks meegenomen gelukkig. Met de huurder contact opgenomen, maar gaat toch wel van mijn eigen borg af.
Flink balen natuurlijk.

Maandag, dinsdag gewoon stage gehad.
Ondertussen ook maar eens mijn auto laten uitzuigen. Ja we hebben geen stofzuiger in het studentenhuis dus maar naar een carwash gereden. Weer wat geld armer....
Woensdag had ik eigenlijk ook stage, maar uiteindelijk de hele dag ziek in bed gelegen. Gelukkig was het donderdag al een stuk minder.
Donderdagavond even niks gedaan en vroeg bed ingegaan en gisteren wel weer wezen stappen. Eerst wet en wild, bleek niet leuk toen nog wat tentjes afgegaan en uiteindelijk beland bij een café met een lekker cocktail.
Vandaag ook een actief dagje gehad. Naar het verlaten resort geweest. Erg mooi om te zien. Het is een resort waar sinds 1970 ongeveer geen onderhoud meer aan is geweest. Het hele resort is wel gestript maar verder staat alles er nog. Maar wat een mooi uitzicht heb je daar!
Even met een drankje daar aan een rustig strandje genoten en toen doorgereden naar Daaibooi om daar lekker in de zee te zwemmen.
Lekker middagje bruin bakken (wat trouwens helemaal niet opschiet hier haha) en daarna door na de Ah. Eten voor vanavond gekocht en met een aantal huisgenoten samen gekookt.
Heerlijk gegeten, spullen opgeruimd. Wat hier ook trouwens niet iedereen doet. Het is hier echt soms een chaos. Verschillende keren wordt er al gevraagd of mensen zijn spullen willen opruimen, maarja iedereen ruimt het op en niemand laat het staan, haha.

Ben in de afgelopen tijd verhuist van kamer. Deze is veel groter en heeft een koelkast waar je met 2 man gebruik van maakt en daarnaast een badkamer die niet met veel wordt gedeeld. Dus heb vrij weinig last van de rommel.
En over een maandje moet ik alweer naar huis, dus dan ben ik van de rommel af. Ja het aftellen kan beginnen. Sommige momenten wil ik graag weer lekker thuis op de bank zitten, maar aan de andere kant geniet ik hier nog te veel om echt al naar huis te willen.
Over 5 daagjes komt Toby hier al heen en daarna komen pa en ma langs en dan is het tijd om naar huis te gaan. Nu nog niet aan denken. Eerst nog genieten hier op het eiland!

  • 29 Januari 2017 - 23:35

    Joke:

    Ha pechvogel in de zon....
    Dat is ff pech met de auto zeg! Maar uiteindelijk weer goed opgelost, al is het gevoelig voor de portemonnee :-(
    Zelfs uitgaan, strand en oh ja ook nog stage lopen...kan dus wat gaan vervelen...haha.
    Wat gaat het eigenlijk snel zeg, dat je nu al weer kan aftellen. Straks iedereen alles laten zien wat je inmiddels al hebt ontdekt. Mooi om naar uit te kijken.
    Geniet er vooral nog even van, voor je het weet zit je weer in ons kikkerlandje (ook niet verkeerd uiteindelijk)
    Groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Ellen

Buitenlandse stage op de PABO? Ja dat kan en ik ga het doen! Voor 2,5 maand naar Curaçao. Zonder klasgenoten die meegaan of zonder mijn ouders/familie. Het koude Nederland achter me laten en vertrekken uit het kleine vertrouwde Dinxperlo. Vanaf 14 december tot 26 februari zal ik op Curaçao zijn. Vooraf en tijdens mijn buitenlandse stage ga ik een blog bijhouden. Zo kan ik aan iedereen die het wil weten, laten weten wat ik allemaal beleef.

Actief sinds 11 Okt. 2016
Verslag gelezen: 1733
Totaal aantal bezoekers 9531

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 26 Februari 2017

Mijn eerste stage

Landen bezocht: