Stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ellen Scheffer - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ellen Scheffer - WaarBenJij.nu

Stage

Door: Ellen Scheffer

Blijf op de hoogte en volg Ellen

07 Januari 2017 | Curaçao, Willemstad

Op 2 januari was mama jarig. Vanuit hier gezorgd voor een cadeautje.
Kon het alleen op 3 januari laten bezorgen. Dus dat maar gedaan. De bos bloemen en het chocolade waren gelukkig goed aangekomen.
Die dag ook even heerlijk op het strand gelegen. Wilde vanuit daar nog even skypen maar de wifi is hier overal niet al te best. Later thuis nog maar geprobeerd en dat ging gelukkig goed.


4 januari lekker weer naar Daaibooi geweest. Wat was het rustig daar! Heerlijk. Daar natuurlijk nog een keer van de rots gesprongen en maar bruin bakken. Nu niet denken dat ik super bruin terug kom, want dat is niet zo. Het schiet totaal niet op hier :(

5 januari begon dan eindelijk mijn stage!
Kennismaking gehad op de school en met alle groepen. Zelf ga ik les in groep 5.
Moet wel even aan de grote van de school wennen. 470 leerlingen! en wel 30 leerlingen per groep.
Meteen al een leuk ontvangst. Waren blij dat ik kwam en dat ik het onderwijs kon vergelijken. Mijn mentor had het er zelf al over, dat ze graag mensen opleid die dan naar hun stage gaan emigreren naar Curacao.
Ik denk wanneer ik daar thuis mee aankom, dat ze daar niet blij mee gaan zijn.
De groep ook even gezien, pff wat een lastige namen. Vraag me af hoe snel ik die namen uit mijn hoofd weet. Dat duurt denk ik nog wel even.
Ze zaten erg hoog met de avi-toetsen. Is ook niet zo gek wanneer je alle leerlingen ongeveer 3 minuten laat lezen en dan de toets bij de hele school wil afnemen. Ze zaten erg in tijdsnood.
Er werd mij gevraagd of ik al plannen had op de vrijdag. Dat had ik nog niet ,dus vrijdag (vandaag) ook naar stage geweest.
De hele ochtend kinderen getoets.
Sommige waren zo blij dat ze een niveau hoger mochten lezen, stond er een beetje van te kijken hoe blij ze waren. In Nederland komt dat veel minder voor. De kinderen in Nederland maakt het volgens mij veel minder wat voor cijfer/niveau ze hebben.

Op donderdag nog even lekker uiteten geweest. Een heerlijke salade besteld. Het eten is hier wel goed!
We hadden geluk want het was happy hour, dat hield bij het restaurant in dat je 2 drankjes kreeg voor de prijs van 1. Dus ik zat daar met mijn twee cocktails. Haha niet verkeerd :D

Na de stage op vrijdag waren een aantal huisgenoten naar Tugboat.
Toen ik thuis kwam even de was gedaan. Alles is hier met de hand wassen. Of de kleding naar de wasserette brengen, maar het is al een aantal voorgekomen dat kleding te klein terug kwam. Ik kies er dan voor om zo lang mogelijk mijn was met de hand te wassen.
Na de was gedaan te hebben, besloten om ook naar Tugboat te gaan.
Daar aangekomen gingen net de andere studenten naar huis. Zelf wel nog gebleven, wilde toch zien of je er echt zo mooi kon snorkelen.
Maar daar heeft internet echt niks over gelogen. Het ziet er echt super mooi uit. Super veel mooi grote vissen. Echt de moeite waard om te snorkelen.
Het strand is daar alleen wat minder, aangezien er overal steentjes liggen en niet heel mooi is. Echt een plek om te duiken of te snorkelen maar meer ook niet.

Daarna weer naar huis gereden en verder van de dag niet veel gedaan.
Thuis is mijn zus alweer jarig, ook daar een cadeautje voor geregeld. Maar in het volgende verslag vertel ik wel wat ik geregeld hebt!
Dadelijk maar eens lekker gaan eten.


  • 07 Januari 2017 - 09:43

    Pap:

    Je heb wel gelijk in je verslag dat je schrijft dat we niet blij zouden zijn dat je daar gaat wonen
    Want het is wel leerzaam voor jou maar we willen niet dat de dochters te ver weg gaan wonen
    Maar als ik het lees en hoor van jou krijgen we steeds meer zin in om het zelf te zien
    We moeten nog vier weekjes wachten en dan gaan we het zelf zien

    Groetje Pa en Ma

  • 09 Januari 2017 - 12:44

    Michèle:

    Hej,
    vandaag jouw nieuwe blogpost gelezen. Ben nu heel benieuwd naar de foto's van het snorkelen :) Lijkt me echt tof om te doen :) Ga je die foto's ook nog een keer online plaatsen?
    Leuk om je blog posts te lezen, je maakt nog al wat mee haha.

    Liefs,
    Michèle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Ellen

Buitenlandse stage op de PABO? Ja dat kan en ik ga het doen! Voor 2,5 maand naar Curaçao. Zonder klasgenoten die meegaan of zonder mijn ouders/familie. Het koude Nederland achter me laten en vertrekken uit het kleine vertrouwde Dinxperlo. Vanaf 14 december tot 26 februari zal ik op Curaçao zijn. Vooraf en tijdens mijn buitenlandse stage ga ik een blog bijhouden. Zo kan ik aan iedereen die het wil weten, laten weten wat ik allemaal beleef.

Actief sinds 11 Okt. 2016
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 9534

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 26 Februari 2017

Mijn eerste stage

Landen bezocht: