Nieuwjaar op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ellen Scheffer - WaarBenJij.nu Nieuwjaar op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ellen Scheffer - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar op Curacao

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

02 Januari 2017 | Curaçao, Willemstad

Jaa, ook hier is het 2017!

Al een tijdje niet meer een verslag geschreven. De dagen lijken ook wel op elkaar. Vooral veel stappen en strand. Donderdag gaat het veranderen.
Dan heb ik namelijk mijn kennismaking op stage ben heel benieuwd, hoe het is.
Volgende week, kan ik dan eindelijk starten. Kijk er wel naar uit. Het strandleven is wel leuk, maar ben ook toe aan iets doen.

30 december ook lekker naar het strand geweest. Ook mijn eerste oliebol op dit eiland gehad. Wat was het lekker.
S avond lekker wezen stappen bij Kokomo. Eerste keer dat ik naar Full Moon ben geweest. Het was een leuke avond, Wel een duur avondje.
Eerst wilden we rond half 1 gaan, maar om twee uur was er een vuurwerkshow dus we zijn tot 2 uur gebleven.
Rond kwart over drie lag ik dan uiteindelijk in bed.
Lekker laat en de volgende alweer rond negen uur uit bed, omdat het oudjaarsdag is.
Tegen half drie zijn we naar een plein geweest bij cafe de Tijd, daar hadden ze een duizend klapper van 1 km lang uitgelegd. Natuurlijk onder het genot van een drankje gekeken.
Daarna nog heerlijk een aantal dansjes gedaan en toen was het tijd om te gaan eten.
Dachten we met een heel groepje langs de mac te draaien, bleek die te sluiten om zes uur. En wij waren er natuurlijk net precies om zes uur.
Dan maar opzoek naar iets anders, uiteidelijk ergens een lekkere loempia gehaald.
Tegen zeven uur gezorgd dat we allemaal bij het studentenhuis waren, om iedereen in Nederland een gelukkig nieuwjaar te wensen. Wat was dat een gek gevoel, zelf nog de hele avond feest vieren terwijl het in Nederland al 2017 is.
Even nog met thuis geskyped en een poosje met mijn vriend geappt.
Daarna even bierpong gespeeld en doorgegaan naar Zanzibar. Daar was het nog ontzettend rustig. Niet te lang gebleven, omdat we bij de pondjesbrug graag het vuurwerk om twaalf uur wilden zien.

Met drie auto's achter elkaar daar naar toe gereden. Wat was het een chaos op de weg. Bij een stoplicht gingen alle mensen stilstaan met de autos om het vuurwerk te bekijken. Via een andere weg toch op de bestemming gekomen. Iedereen was elkaar kwijt. Dus voordat de groep compleet was, was het alweer half twaalf. Toen was het nog een half uurtje en was het hier ook Nieuwjaar. Helaas werd er niet zoals in Nederland via een grote klok afgeteld. Het was opeens dat iedereen riep gelukkig nieuwjaar. Toen ging het vuurwerk de lucht in. Erg mooi om te zien bij de pondjesbrug. Het was ook erg gezellig.
Na het vuurwerk, bleven we nog even zitten. Moeilijk moment was het wel, aangezien je eigenlijk op dat moment gewoon bij je familie of je vriend wil zijn. Wel een paar traantjes gelaten. Maar gelukkig waren er een paar huisgenoten die met mij over andere dingen begonnen te praten. Dus uiteindelijk nog wel gezellig gehad.
Natuurlijk nog even een groepsfoto gemaakt en lekker naar huis gegaan.
Eenmaal thuis nog even buiten gezeten maar daarna lekker mijn bed in.
Want tja de nieuwjaarsduik hoort er natuurlijk ook bij.
Vanmorgen rond tien uur weggereden naar Zanzibar. Wel een beetje last van brakheid, maarja je bent maar 1 keer op Curacao dus de nieuwjaarsduik ga ik zeker doen.
Aangekomen kregen we allemaal een Unox muts.
Rond twaalf uur werd er afgeteld en sprong iedereen het water in. Dit was niet zo erg, aangezien het toch al lekker warm was.
Er vloog een drone rond, en die heeft alles gefilmd. Zelf sta ik niet op de film maar dan hebben jullie een algemene indruk. De link is: https://youtu.be/DakaSWabsKc

Na de duik nog even nagezeten en toen richting huis gegaan. Eenmaal thuis, dacht even op bed te gaan liggen. Meteen in slaap gevallen.
's Middags wakker geworden en niet veel meer gedaan.
Volgend dilemma kwam met het avondeten. Totaal geen zin in koken en de mac zit hier om de hoek. Dus als avondeten langs de mac gegaan.
En nu is het alweer tijd om te gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Ellen

Buitenlandse stage op de PABO? Ja dat kan en ik ga het doen! Voor 2,5 maand naar Curaçao. Zonder klasgenoten die meegaan of zonder mijn ouders/familie. Het koude Nederland achter me laten en vertrekken uit het kleine vertrouwde Dinxperlo. Vanaf 14 december tot 26 februari zal ik op Curaçao zijn. Vooraf en tijdens mijn buitenlandse stage ga ik een blog bijhouden. Zo kan ik aan iedereen die het wil weten, laten weten wat ik allemaal beleef.

Actief sinds 11 Okt. 2016
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 9571

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 26 Februari 2017

Mijn eerste stage

Landen bezocht: