Eindelijk in huis - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ellen Scheffer - WaarBenJij.nu Eindelijk in huis - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ellen Scheffer - WaarBenJij.nu

Eindelijk in huis

Door: Ellen Scheffer

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 December 2016 | Curaçao, Willemstad

Daar zit je dan 's morgensvroeg in de auto. Om kwart voor zeven (nederlandse tijd). Op weg naar het grote avontuur.
Met mijn vriend en mijn ouders langs mijn zus gereden en toen op weg naar Schiphol.
Eenmaal op Schiphol mijn koffers inchecken. Bleek er bij TUI een storing te zijn, waardoor we pas later konden inchecken. In plaats van dat ze niet meteen even melden. Nee eerst nog een poosje in de rij moeten wachten.
De vlucht was ook vertraagd. Dit was wel weer jammer.
De planning was om kwart voor 1 weg te vliegen.
Eerst werd het twee uur. Snel door de duoane gegaan en afscheid genomen. Dit is nooit makkelijk, maar nu ook niet. Gelukkig ben ik maar 1,5 maand alleen.
Werd ik er natuurlijk weer uitgehaald bij douane. Ik had een paraplu mee, waar dat scanapparaat van afgaat.
Daarna snel door naar de paspoortcontrole. Dit duurde ook weer lekker lang.
Vijf over half 2 liep ik richting de gate. Op de ticket stond dat ik er 20 min van te voren moest zijn. Snel doorlopen dus.
Kom ik na een snelwandeling aan bij de gate, is de vlucht vertraagd tot half drie. Kon ik nog langer wachten.
Om half 3 konden we dan eindelijk het vliegtuig in.
Zat aardig voorin en comfort plaatsen. Wat zaten die stoelen lekker!
Bij aankomst lag en een kussentje en dekentje klaar. Daarnaast nog een pakketje met een slaapmasker, lippenbalsem, tandenborstel, tandpasta, dikke sokken en een flesje drinken.
Een tv'tje ontbrak ook niet.
Zat ook bij het gangpad, dus beenruimte genoeg.
Toen ging er een vrouw met een peuter naast me zitten. De peuter bleef verbazendwekkend lang stil.
Hij viel eigenlijk meteen al in slaap.
Toen wilde het vliegtuig gaan stijgen. Bleek het karretje die de vliegtuigen wegsleept niet meer ontkoppeld te kunnen worden.
Half uurtje later lukte het toch en konden we eindelijk gaan vliegen.
Van te voren had ik al twee reistabletten ingenomen omdat ik meteen ziek wordt met het vliegen. Gelukkig had ik deze keer nergens last van.
Eindelijk in de lucht viel ik ook al vrij snel in slaap. Sky-Radio aan, dekentje erbij en slapen maar. Tot er om 5 uur al het eten kwam.
Smaakte goed, was kip-tandoori. Lekker opgegeten en daarna proberen te slapen. Kwam niet meer goed in slaap, want we kregen turbulentie. Hier ben ik ook niet ziek van geweest. Wel gek dat geschud en af en toe een stukje naar beneden zakken.
Voor de rest een goede vlucht gehad.
Een aantal films gekeken en een uurtje voor het landen kregen we de tweede maaltijd. Deze was minder lekker, was pasta met champignons ;(.
Daarna geland in het donker en stond er iemand om mij op te halen.
Maar voordat ik daar door de paspoort controle was, pff. Duurde ook wel zeker 2 uur.
Maar ik mocht gewoon Curacao in en kon doorlopen naar mijn koffer.
Wat was ik blij toen ik mijn gestippelde koffer zag staan. Snel gepakt en naar de ontvangsthal gelopen, waar iemand me kwam ophalen.
Ze had al zeker een uur op mij gewacht.
Snel de auto in en naar het studentenhuis. Ze kennen hier volgens mij geen knipperlicht, ofja kennen ze gebruiken het niet en rechts en links inhalen kan allemaal. Daarnaast mag je lekker zelf weten hoe hard je hier rijdt.

Eenmaal in het studentenhuis kreeg ik een rondleiding. Veel studenten sliepen al, eentje was nog wakker. Dus daar even gezellig wat mee gedronken en toen gaan slapen. Ten minste poging doen tot.
Mocht de eerste kaart openmaken, die Chantal, Toby en papa en mama me mee hebben gegeven.
Na die kaart gelezen te hebben kreeg ik het wel even moeilijk, maar ben maar gaan slapen. Tegen 11.00 Curacaose tijd. Nederlandse tijd dus vier uur.
In slaap komen was niet echt een probleem.
Vanmorgen 7 uur wakker (Curacaose tijd). In de Nederland 12 uur.
En dan ook echt klaarwakker. Iedereen lag nog in bed, dus tja dan maar je koffer uitpakken en de kamer netjes opruimen.
Het studentenhuis zit aan een drukke weg, dus vanmorgen hoorde ik al allemaal auto's rijden. Rolluiken kennen ze hier niet, dus gordijnen maar dicht laten.
Daarna even zoeken naar ontbijt want iedereen doet hier voor zichzelf boodschappen. Uiteindelijk van andere huisgenoten 3 boterhammen met pindakaas gekregen en een glas appelsap.

Vanmiddag komen er een heleboel huisgenoten weer terug, dus dan misschien even gezellig wat gaan doen.
De auto is voor morgen geregeld, dan zien of ik ergens boodschappen kan doen.

Het wordt hier al wel lekker warm!



  • 15 December 2016 - 20:48

    Gert En Rita:

    Hoi Ellen geniet van het mooie weer want in ons Nederland is het morgens mistig en nevelig
    en de temperatuur is ook niet geweldig (6 graden )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Ellen

Buitenlandse stage op de PABO? Ja dat kan en ik ga het doen! Voor 2,5 maand naar Curaçao. Zonder klasgenoten die meegaan of zonder mijn ouders/familie. Het koude Nederland achter me laten en vertrekken uit het kleine vertrouwde Dinxperlo. Vanaf 14 december tot 26 februari zal ik op Curaçao zijn. Vooraf en tijdens mijn buitenlandse stage ga ik een blog bijhouden. Zo kan ik aan iedereen die het wil weten, laten weten wat ik allemaal beleef.

Actief sinds 11 Okt. 2016
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 9578

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 26 Februari 2017

Mijn eerste stage

Landen bezocht: